Biskupijsko hodočašće bl. Miroslavu Bulešiću Ispis
Ponedjeljak, 30 Listopad 2017 14:22

2017-10-30Ranom zorom krenule smo na hodočašće Šibenske biskupije,  u zajedništvu s biskupima, svećenicima i vjernicima. Bilo nas je u devet autobusa oko 450 hodočasnika. Ove godine slavi se 70 god. od mučeničke smrti bl. Miroslava Bulešića pa je u taj spomen i organizirano ovo hodočašće. Prvo mjesto u kojem smo se zaustavili, nakon nešto više od tri sata vožnje, vrlo lijepo, do kojeg smo se vozili vijugavom cestom a kojoj se činilo nema kraja, je Senj!

Dan je bio prekrasan, topao, jesenski. Morali smo osjetiti malo i buru, ali nije bila ona prava Senjska! Uputili smo se u predivnu crkvu, katedralu, lijepo uređenu, rodnu župu našeg oca biskupa Tomislava. Tu smo slavili sv. Misu, zatim smo imali vrijeme za obilazak „ Sakralne baštine“ i vrijeme za ručak. Senj nas se dojmio zbog svoje bogate kulturne prošlosti i ljepote samog mjesta! U jedan sat nastavljamo svoj put prema Vodnjanu. U crkvi sv. Blaža čuvaju se mnoge relikvije“svetih tijela“ iz prvih kršćanskih vremena (vidjeli smo i stopalo sv. Barbare) u tihoj molitvi obišli smo „tijela“ svetih mučenika i poslušali podosta dugo pripovijedanje tamošnjeg župnika! Samo mjesto Vodnjan, činilo se pomalo pusto i zapušteno u kojem dominira samo velebna crkva! Šteta, toliko važno mjesto s najviše relikvija iz prvih stoljeća kršćanstva, a pomalo napušteno (vjerojatno u vrijeme ljetne sezone nije). Oko 17.30 ulazak u autobus broj 4 i polazak prema Puli gdje smo imali smještaj u hotelu.

Drugi dan, nastavljamo put prema malom srednjovjekovnom gradiću Svetvinčentu do crkve Navještenja Marijina koja je građena početkom 16.st. u kojoj se nalazi tijelo bl. Miroslava Bulešića. Crkva je bila premala da primi ovako veliki broj hodočasnika,rekao je župnik da je to drugi put da je dupkom puna. Pola sata prije sv. Mise bila je mogućnost za ispovijed. Crkvom se orila molitva i pjesma iz 450 grla, bilo je dojmljivo vidjeti nas toliko i čuti. U 12.sati opet pronalazimo svoje mjesto u autobusu u dobrom društvu s dva svećenika i narodom koji je molio, pjevao, veselio se! Stižemo u Rovinj! Penjemo se uzbrdo do velike župne crkve sv. Eufemije (i sv.Jurja)! Poslušali smo povijest Rovinja koja seže u daleku prapovijest te crkve koja je barokna građevina, venecijanskog stila i najveći spomenik u gradu. Pronašli smo u njoj i veliku sliku Gospe Ružarice. Svi smo se zajedno slikali ispred crkve, to je bilo idealno mjesto gdje smo mogli svi stati. U 15.30 nastavljamo putovanje do Pule, zajednički smo krenuli put katedrale Uznesenja Marijina, vrlo neobična građevina, podsjeća na prva kršćanska vremena, nema nekih posebnih umjetničkih djela, kao da je ostala u 6 st.kada je sagrađena, premda je bila razrušena od Mlečana i ponovno sagrađena u 16.st.na ostacima izvornog mjesta na kojem su se kršćani okupljali i molili tijekom rimskih vremena.
Slijedi obilazak grada, posebno Arene, i drugih znamenitosti koje nismo sve ni stigli vidjeti.

Trećeg dana put nas vodi u Poreč. Najviše me se dojmila prelijepa Eufrazijeva bazilika iz 6.st. koja je s pravom uvrštena na UNESCO-vu listu svjetske baštinu. Teško je u malo riječi sve obuhvatiti, opisati to treba vidjeti i doživjeti!
Oko 13.sati polazimo za Lanište, mjesto mučeništva bl.Miroslava Bulešića. Za sve hodočasnike ovo mjesto je bilo vrhunac kojem su nas vodila ova tri dana. U crkvi nam je župnik govorio o mučeničkoj smrti Miroslava Bulešića, a nakon molitve križnog puta po pedesetak nas je ulazilo u župnu kuću, gdje je blaženik podnio mučeničku smrt.
Puni dojmova, duhom osnaženi u zajedništvu ojačani vratili smo se u Šibenik u kasne noćne ure! Sve nisam mogla napisati, jer mora nešto ostati i vašoj znatiželji, koja će vas vjerujem privući, da i vi svi pođete našim putem!